06-11-2019

Цікаве та корисне дозвілля

На базі Воловецької філії Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді „Арніка” триває шістнадцята відпочинкова зміна. Під час відпочинку учнів закладів освіти Свалявського району та м. Хуст 5 листопада працівниками Закарпатського центру туризму проведено цікавий захід національно-патріотичного спрямування.

Зокрема, педагогічні працівники центру туризму Олена Осипенко  та Оксана Пецкович провели з дітьми інтелектуально-розважальний квест „З Україною в серці”, що сприяв формуванню у дітей високої патріотичної свідомості, активної громадянської позиції, відповідальності за долю країни, усвідомлення ними потреби збереження культурної спадщини українського народу, розширення їх уявлень про історичну єдність і спадкоємність наших звичаїв і традицій. Школярі розшифровували ребуси з історії українського козацтва, визначали лікарські рослини Карпатського регіону, отримували нові знання та закріплювали  набуті з краєзнавства та етнографії.

Методист Ростислав Глеба провів для дітей майстер-клас із в’язання туристичних вузлів, а також роз’яснив  учням їх застосування на практиці. Діти, залюбки сплітали мотузки, намагаючись зав’язати свій вузол. Найбільше вихованцям сподобався вузол під назвою „подвійний  провідник”, який у середовищі бувалих туристів називають  „заячі вушка”.

Працівники Закарпатського центру туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту серед учнівської молоді шукають і використовують у роботі нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму підростаючого молодого покоління.

Завідувач організаційно-масового відділу Андрій Більце  зацікавив заняттям  із визначенням азимутів, напрямів, збирання карти з окремих фрагментів та розповіддю щодо активного відпочинку та здорового способу життя. Учасники сміливо та наполегливо виконували всі технічні прийоми з подолання поставлених перед ними завдань.

Практичний психолог  Катерина Свирид  провела захоплюючу подорож українськими народними казками. Учасники  поринули в дивовижну атмосферу, де за допомогою проекції мали можливість усвідомити актуальну проблему та знайти шляхи її вирішення.

У проблемній ситуації людина зупиняється перед тим, що її лякає і знову повертається до початку нелегкого шляху. Під час казкотерапії учасник терапевтичного процесу моделює складну ситуацію і за допомогою метафоричних карт вирішує її. Важливим є залучення дітей до складання самих метафор. Новостворена казка описує досягнення героєм мети шляхом подорожі в далекі часи із використанням чарівних помічників. Перенісши це у реальне життя, людина може реалізувати інший досвід, здобутий під час терапевтичного заняття.

Дві години цікавих справ пролетіли миттєво.  Діти отримали чимало позитивних емоцій та масу натхнення для занять туризмом й краєзнавством. На фінальному шикуванні на прохання підняти руку тим школярам, хто навчився чомусь новому під час гри, кожен учасник підняв руку, а на питання „кому сподобалась гра” – піднімали й обидві руки.