09-12-2019

Профілактика грумінгу в Закарпатському центрі туризму

З нагоди щорічного відзначення акції «16 днів проти насилля», яка розпочинається 25 листопада і триває протягом 16 днів практичний психолог Закарпатського центру туризму Свирид Катерина Іванівна провела квест-заняття на тему «Тест білборда та кохання в Інтернеті» .

На жаль, проблема маніпулювання свідомістю дітей в Інтернеті набирає стрімких обертів, адже щороку збільшується кількість дітей, що отримують доступ до мережі. Важливим є ознайомлення підлітків з механізмами вчинення таких злочинів для вміння розпізнати їх на початкових стадіях та не стати жертвами грумінгу.

Грумінг – це формування довірливих відносин з метою шантажу, вимагання грошей. Злочинці реєструються в соціальних мережах під виглядом підлітків, провокують жертву на відверті фото, а потім вимагають від дитини гроші чи відвертіші світлини в заміну на конфіденційність. Принцип тесту білборда полягає в запитанні: «Чи готовий ти побачити фото, котрі пересилаєш, на білборді перед школою?» Є декілька ознак, за якими ви можете зрозуміти, що віртуальне спілкування несе загрозу:

  • незнайомець приділяє надто багато уваги вашому спілкуванню: пише забагато коментарів, «лайкає», робить компліменти;
  • швидко переходить на обговорення сексуальних тем;
  • відправка незнайомцем вам своїх (неправдивих) інтимних фото;
  • прохання тримати спілкування в секреті.

З метою запобігання небезпечним явищам, які несе з собою Інтернет, був проведений квест з гуртківцями підліткового віку. Учасниками квесту були вихованці гуртків «Історичне краєзнавство» (Керівники: Хаща Л.М., Мазур В.Б.), «Спортивне орієнтування» (Керівники: Янчук Ю.І., Більце А.П., Фечо Г.Ю.). Підлітки проявили неабияку активність під час пошуку та розгадування зашифрованих послань. Винагородою для них був короткометражний фільм, який вимагав уважного перегляду. Потім діти ділилися враженнями та обговорювали можливі варіанти виходу із побаченої ситуації.

Гуртківці погоджувалися з тим, що тема є актуальною і наближеною до життя сучасних підлітків. Відео наштовхнуло їх на роздуми та відкрило очі на можливі загрози заочного спілкування. Активна форма роботи з дітьми отримала схвальні відгуки від керівників гуртків, тому що сприяє кращому засвоєнню інформації.